دام تبعیض و کوچک شماری مشتری

زمانی مدیر بازاریابی و فروش یک شرکت بزرگ بودم از بخش شیشه ای دفتر مدیریت گاهی بازاریاب ها و فروشنده ها را زیر نظر می گرفتم یادم می آید وقتی یک مشتری خیلی تمیز و شیک و آرایش کرده و مرتب می آمد بازاریاب ها خوب پذیرایی می کردند و حسابی به جنب و جوش می افتادند ولی وقتی یک مشتری با چهره و لباس کمی نامرتب وارد می شد عکس العمل فروشنده ها و بازاریاب ها کاملا معکوس بود. ما برای نهایی کردن فروش شرطی داشتیم که گردش مالی مشتری را چک کنیم خیلی جالب بود نزدیک به 95 درصد مشتریانی که از دسته دوم و با چهره ها و ظاهری که شیک نبودند گردش مالی بیشتر داشته و حساب نقدی شان گاهی به میلیارد می رسید

چیزهایی که دانشگاه یاد نمی دهد و باید در بازار و در اجرا دید و یاد گرفت در تمام مدت امور اجرایی چیزهایی یاد گرفتم که شاید در کتاب ها و دانشگاه ها یاد نداده اند

👍از این تجربه یاد گرفتم که هیچ وقت بین مشتریان تبعیض قائل نشده و بین مشتریان فرق نگذاریم و با توجه به ظاهر مشتریان پیش قضاوت و پیش داوری که سم فروش و بازاریابی است نداشته باشیم.

پیش قضاوت و پیش داوری سم ارتباطات و مشتری مداری است👍

🙏به قول حضرت علی ع : از آنچیزی که بدان امید نداری امیدوارتر باش🙏

خیلی از بیانیه‌های ماموریت سازمانها بی‌معنی هستند.آنها «نیازهایشان» رابا «هدفهایشان» اشتباه میکنند. سازمانی که در ماموریت خود مینویسدکسب سود برای سهامداران» مانند کسی است که ماموریت زندگی خودرا «جذب اکسیژن کافی برای تنفس» اعلام کند

دیشب در اینستاگرام می گشتم و موضوع آموزش و بازاریابی برام جالب شد

دیدم همه با سر فصل های تکراری و پوسیده متعلق به بیست سال پیش

پس اموزش مردم شناسی ،جامعه شناسی ،بررسی فرهنگ و پندار و کردار و گفتاری و بسیاری موارد مهم در آموزش تیم و سیستم بازاریابی مورد غفلت قرار می گیرد

بعد آموزش ساخت تیم های عملیاتی در کلاس اتفاق نمی افتد مثلا فکر کنیم یک تکاور را می توانیم در کلاس آموزشی بسازیم

آموزش باید کف بازار اتفاق بیفتد

و با ده ساعت و بیست ساعت نمی توان کارشناس و مدیر بازاریابی و فروش بسازیم

امان از موسسات آموزشی

در کلام و متن بالاترین وظیفه هر کسب و کار ایرانی جلب رضایت حداکثری مشتریان است اما بیشتر در مواقعی که رونق فروش نداریم یاد این کار می افتیم

برای زنده ماندن در عصر جدید بازارهای رقابتی دو قابلیت کلیدی لازم است:

🛑 توانایی حل سریع ، کارا و اثربخش مسائل پیچیده و مبهم چند بعدی

🔷توانایی تولید ارزش یکتا بی همتا انحصاری غیر قابل رقابت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!